Wat uw team leert |
Kerntraining Win-Win |
Win-Win en Aikido |
Win-Win on the job |
| Begrip opbrengen voor de zienswijze van de ander |
√ |
√ |
√ |
| Op welk vlak individuele groei in communicatie mogelijk is (spreken of luisteren) en vooral ook hoe dit te bereiken |
√ |
√ |
√ |
| Waarom de intentie van de communicatie het resultaat bepaalt |
√ |
√ |
√ |
| Het effect herkennen van de persoonlijke houding (ouder, volwassen, kind) in de communicatie en hoe hier bewust mee om te gaan |
√ |
√ |
√ |
| Hoe moeilijke situaties communicatief het hoofd te bieden en conflicten in de kiem te smoren |
√ |
√ |
√ |
| Herkennen van destructieve communicatiepatronen |
√ |
||
| Herkennen van constructieve communicatiepatronen |
√ |
||
| Voelen en herkennen van fysieke signalen van win-verlies communicatie |
√ |
||
| Voelen en herkennen van fysieke signalen van win-win communicatie |
√ |
||
| Begeleid oefenen met het geleerde uit Kerntraining Win-Win of Win-Win en Aikido |
√ |
||
| Uitspreken van kwaliteiten en knelpunten in samenwerking en processen |
√ |
||
| Met elkaar bespreken van kwaliteiten en knelpunten, doorvragen, dialoog i.p.v. discussie |
√ |
||
| Afspreken van heldere expliciete doelen omtrent oplossingen en deze vastleggen |
√ |
||
| Respectvol en onderzoekend aanspreken als afspraken niet worden nagekomen |
√ |
Beknopt overzicht van concrete resultaten van win-win trainingen
Beknopt overzicht van inhoud van win-win trainingen
Beknopt overzicht van praktische informatie win-win trainingen