Win-Win Communicatie: De Kerntraining

“In drie uur leren beter te communiceren?”

Kerntraining win-win communicatie

Voor u bestemd?

De kerntraining win-win communicatie is bestemd voor teams waar een gevoel heerst dat de communicatie (ernstig) te wensen over laat of in ieder geval voor verbetering vatbaar is. Signalen zijn bijvoorbeeld:

  • onderlinge irritaties
  • oeverloze discussies
  • onverkort vasthouden aan standpunten
  • conflicten
  • lage medewerkerstevredenheid scores
  • magere teamresultaten
  • gespannen sfeer
  • stijging ziekteverzuim

Inhoud van de training

Om bovenstaande situaties het hoofd te bieden behandelen wij in de kerntraining win-win communicatie de volgende onderwerpen:

  1. Een productieve manier om naar de werkelijkheid te kijken
  2. Het winwin communicatie model
  3. Drie essentiële niveaus van communicatie
  4. Persoonlijke houding in de communicatie
  5. Proces voor effectief omgaan met moeilijke situaties en conflicten

Verrijkt met dit theoretische fundament oefenen deelnemers met zelf ingebrachte moeilijke situaties/conflicten. Iedereen oefent minimaal drie keer: als luisteraar, als spreker (en inbrenger van de te oefenen situatie) en als procesbegeleider.

Wat uw team leert

In de kerntraining win-win communicatie leren uw teamleden:

  1. Begrip opbrengen voor de zienswijze van de ander
  2. Op welk vlak individuele groei in communicatie mogelijk is (spreken of luisteren) en vooral ook hoe dit te bereiken
  3. Waarom de intentie van de communicatie het resultaat bepaalt
  4. Het effect herkennen van de persoonlijke houding (ouder, volwassen, kind) in de communicatie en hoe hier bewust mee om te gaan
  5. Hoe moeilijke situaties communicatief het hoofd te bieden en conflicten in de kiem te smoren

Concrete resultaten van de training zijn:

  1. Meer en/of beter onder woorden kunnen brengen van eigen visie, mening, standpunt
  2. Meer en/of beter kunnen luisteren, parafraseren en verdiepende vragen stellen
  3. Meer invloed in gesprekken en groter gevoel van controle op de uitkomst
  4. De teamleden leren elkaar beter en op een dieper niveau kennen
  5. Meer begrip voor elkaars zienswijze
  6. Minder of kortere irritaties en conflicten
  7. Meer inspiratie en samenwerking
  8. Prettiger en constructiever werksfeer
  9. Een fundament voor continue groei in de communicatie

Kortom

Met de kerntraining win-win communicatie leert u het geheim van goede samenwerking kennen en legt u met uw team in 3 ! uur het fundament om beter binnen het team te communiceren. Doordat (het grootste deel van) het team dezelfde communicatie inzichten heeft, geeft iedere werkdag ruimte om het geleerde in praktijk te brengen, elkaar feedback te geven en te ervaren waar nog verbetering mogelijk is.

Leo Sonneveld geeft deze kerntraining bij u op locatie. Hij heeft achttien jaar ervaring met win-win communicatie.

Praktische gegevens

  • Wij houden uw investering laag door de training bij u op locatie te geven en op dezelfde dag meerdere groepen achter elkaar te plannen
  • Van 09.00 tot 12.00 | 14.00 tot 17.00 | 19.00 tot 22.00 uur
  • Minimaal aantal deelnemers 6 en maximaal 12 per groep.

Investering per persoon is € 99,- ex. BTW  inclusief niet goed geld terug garantie!

Lees ook onze Aikido variant, zodat u de juiste keuze kunt maken.

9 gedachten over “Win-Win Communicatie: De Kerntraining

  1. In maart 2014 volgde ik de training WinWin communicatie. Bij de training ontving ik visitekaartje, met aan de ene kant ‘de waarheidsdoos’ en de andere kant ‘WinWin communicatie’. Dit kaartje ligt op mijn bureau en herinnert mij als het er toe doet aan vele, ook mij bekende, wetten van intermenselijke communicatie. Vernieuwend vind ik het idee dat ‘de diepste intentie de opbrengst bij communicatie bepaalt’. Het dringt geleidelijk steeds verder tot mij door wat een ‘ravage’ wij met elkaar aanrichten in communicatie en hoeveel beter het alternatief van WinWin communicatie is.
    Aanrader voor iedereen die wel eens met mensen praat.

  2. De kerntraining was voor mij niet helemaal nieuw qua uitleg, van binnen was ik hier een stukje mee bezig. De overige aspecten waren doorgrondend en erg leerzaam!
    Er komt bewustwording bij kijken voor me met betrekking tot het benoemen van mijn persoonlijke ervaring; vanuit ik-perspectief spreken en niet vanuit ‘jij/je’.

    Dankjewel Leo voor de mooie training. Hier ga ik veel aan hebben!

    Hartegroet,
    Steven

  3. Het is een paar maanden geleden dat ik deze training heb gevolgd, maar ik verbaas mij erover hoe vaak ik de theorie uit de training toepas. Naast dat ik zelf veel bewuster ben van mijn communicatie, snap ik nu ook beter waarom een gesprek zich ontwikkelt tot een moeilijk gesprek en welk effect het heeft op de gespreksvoerders.

    De theorie is daarom niet alleen leerzaam, het is ook direct toepasbaar in vele uiteenlopende situaties. Tijdens de training viel bijvoorbeeld al een puzzelstukje op zijn plek over een gesprek van vroeger. En tot op de dag van vandaag helpt het mij om beter te communiceren, in persoonlijke gesprekken, in een groepsgesprek of zelfs in een e-mail. Een erg waardevolle training.

  4. Heel interessante en leerzame theorie (ook voor iemand die nog niet in het bedrijfsleven zit zoals ik). De theorie wordt gelijk concreet gemaakt door de oefeningen tijdens de cursus. De persoonlijke insteek maakt het extra nuttig.

Geef een reactie